Urząd Miejski w Gnieźnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gniezno.konsultacjejst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna - strona jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Gadzińśki
- E-mail: [email protected]
- Numer telefonu: 61 426 04 40
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Gadzińśki — mejlowo [email protected] telefonicznie 61 426 04 40.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Gnieźnie, ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno:
Dostosowanie wejść do budynków
BUDYNEK GŁÓWNY - do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Lecha. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia B znajduje się winda dla wózków. Trzecie wejście znajduje się od ul. Kościuszki, również ze schodami. Recepcja znajduje się na wprost od wejścia A.
Dostosowanie korytarzy
Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na wprost klatki schodowej.
Dostosowanie schodów
Nie.
Dostosowanie wind
W budynku nie ma windy.
Dostępność pochylni
Nie.
Dostępność platform
Nie.
Dostępność informacji
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących.
BUDYNEK WYDZIAŁU ZASOBÓW MIESZKANIOWYCH I UŻYTKOWYCH:
Dostosowanie wejść do budynków
Wejście od strony ulicy Kościuszki przez dziedziniec, wejście po schodach.
Dostosowanie korytarzy
Nie.
Dostosowanie schodów
Nie.
Dostosowanie wind
W budynku nie ma windy.
Dostępność pochylni
Nie.
Dostępność platform
Nie.
Dostępność informacji
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
STARY RATUSZ, ul. Chrobrego 40 - 41 (wejście od strony ul. Rzeźnickiej):
Dostosowanie wejść do budynków
Do budynku A,B,D prowadzi 5 wejść. Od ulicy Chrobrego jest jedno wejście. Budynek A posiada schody. Od ulicy Rzeźnickiej są dwa wejścia. Informacja Turystyczna ma schody. Wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od strony wejścia do Urzędu Stanu Cywilnego, gdzie znajduje się platforma/podjazd – winda. USC i Wydział Biura Rady Miasta znajdują się w budynku D. Windą można poruszać się po całym budynku A i D. Od ul. Rzeźnickiej są dwa wejścia przez Dziedziniec. Wejście do budynku A posiada schody – wejście dla pracowników. Wejście do budynku B – Dom Powstańca Wielkopolskiego posiada schody, ale w tym budynku znajduje się schodołaz. Recepcja MOK znajduje się na poziomie 1, w budynku A. Można do niej dotrzeć zarówno od ul. Rzeźnickiej jak i od ul. Chrobrego.
Toaleta
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na poziomie 1 – obok recepcji, na poziomie 2 – obok Historycznego Gabinetu Prezydenta, na poziomie 5 – vis a vis sali koncertowej.
Dostosowanie schodów
Nie.
Dostosowanie wind
W budynku nie ma windy.
Dostępność pochylni
Nie.
Dostępność platform
Nie.
Dostępność informacji
W budynku, cała identyfikacja graficzna jest dostosowana do osób niewidomych i słabowidzących zgodnie z obowiązującymi normami ISO.
Dostępność informacji
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Na dziedzińcu wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Po uprzednim zgłoszeniu, w recepcji można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego, podczas wcześniej zaplanowanych imprez. Usługa jest dostępna w godzinach pracy instytucji. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących.