DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Urząd Miejski w Gnieźnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej gniezno.konsultacjejst.pl.

  • Data publikacji:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna - strona jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Gadzińśki
  • E-mail: [email protected]
  • Numer telefonu: 61 426 04 40

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Gadzińśki — mejlowo [email protected] telefonicznie 61 426 04 40.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Adres:
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Miejski w Gnieźnie, ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno:

Dostosowanie wejść do budynków

BUDYNEK GŁÓWNY - do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Lecha. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia B znajduje się winda dla wózków. Trzecie wejście znajduje się od ul. Kościuszki, również ze schodami. Recepcja znajduje się na wprost od wejścia A.

Dostosowanie korytarzy

Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na wprost klatki schodowej.

Dostosowanie schodów

Nie.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni

Nie.

Dostępność platform

Nie.

Dostępność informacji

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego

W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących.

BUDYNEK WYDZIAŁU ZASOBÓW MIESZKANIOWYCH I UŻYTKOWYCH:

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście od strony ulicy Kościuszki przez dziedziniec, wejście po schodach.

Dostosowanie korytarzy

Nie.

Dostosowanie schodów

Nie.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni

Nie.

Dostępność platform

Nie.

Dostępność informacji

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

STARY RATUSZ, ul. Chrobrego 40 - 41 (wejście od strony ul. Rzeźnickiej):

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku A,B,D prowadzi 5 wejść. Od ulicy Chrobrego jest jedno wejście. Budynek A posiada schody. Od ulicy Rzeźnickiej są dwa wejścia. Informacja Turystyczna ma schody. Wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od strony wejścia do Urzędu Stanu Cywilnego, gdzie znajduje się platforma/podjazd – winda. USC i Wydział Biura Rady Miasta znajdują się w budynku D. Windą można poruszać się po całym budynku A i D. Od ul. Rzeźnickiej są dwa wejścia przez Dziedziniec. Wejście do budynku A posiada schody – wejście dla pracowników. Wejście do budynku B – Dom Powstańca Wielkopolskiego posiada schody, ale w tym budynku znajduje się schodołaz. Recepcja MOK znajduje się na poziomie 1, w budynku A. Można do niej dotrzeć zarówno od ul. Rzeźnickiej jak i od ul. Chrobrego.

Toaleta

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na poziomie 1 – obok recepcji, na poziomie 2 – obok Historycznego Gabinetu Prezydenta, na poziomie 5 – vis a vis sali koncertowej.

Dostosowanie schodów

Nie.

Dostosowanie wind

W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni

Nie.

Dostępność platform

Nie.

Dostępność informacji

W budynku, cała identyfikacja graficzna jest dostosowana do osób niewidomych i słabowidzących zgodnie z obowiązującymi normami ISO.

Dostępność informacji

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów

Na dziedzińcu wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego

Po uprzednim zgłoszeniu, w recepcji można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego, podczas wcześniej zaplanowanych imprez. Usługa jest dostępna w godzinach pracy instytucji. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących.